Aşil tendonu ismini yunan mitolojisinde yer alan Akhilleus(Aşil)dan alır. Efsaneye göre Zeus ,su tanrısı Thetis ile evlenmek istemektedir. Ancak Zeus ,doğacak çocuklarının tüm tanrılardan daha güçlü olacağı kehanetini alır ve Thetis ile evlenmekten vazgeçer. Thetis bir ölümlü olan Peleus ile evlenir. Bebekleri Aşil(Akhilleus) dünyaya gelir. Thetis, yarı tanrı-yarı insan olan oğlu Aşilin de ölümsüz olmasını ister ve büyülü olan Styx nehrine gider. Ancak kendisinin suya değmesi yasaktır. Bu yüzden bebeği Akhilleus’u  sol topuğundan tutarak nehire batırır. Suyla temas etmeyen topuk bölgesi Akhilleusun yenilmezliğini bitirebilecek tek yer olarak kalır. Akhilleus(Aşil) birçok savaştan başarı ile çıksa da Truva savaşında Prens Paris tarafından atılan okla topuğundan vurularak öldürülür. Akhilleusun(Aşil) topuğundan yara aldığı bu bölge günümüzde ‘’aşil tendonu’’ olarak adlandırılan bölgedir.

Aşil tendonu insan vücudunun en kalın ve en güçlü tendonudur. Baldır kaslarının (gastrokinemius ve soleus) tendonudur ve  kalkaneusa(topuk kemiği) yapışır. Aşil tendon kopması(rüptürü) genellikle  30-40 yaş grubunda erkek hastalarda görülür. Ayak bileğini,  ani ve şiddetli bir şekilde dorsifleksiyona (ayak bileğinin yukarı yönlü hareketi) zorlayan hareket ile  aşil tendon yırtılması, kopması oluşabilir. Futbol, basketbol gibi sporlar esnasında, topukta aniden oluşan  ağrı ve yürüyememe en belirgin şikayettir. Hastalar bacaklarında birşeylerin koptuğunu hissettiklerinden bahsederler. Cerrahi tedavi uygulanan hastalarda tendon dikilerek tamir edilir. Cerrahi dışı tedavi edilen hastalarda  alçı ve fonksiyonel rehabilitasyon uygulanır.

Aşil tendon kopması sporcuları uzun süre sahalardan uzak bırakan bir sakatlıktır. Antrenmanlara dönme süresi 6-8 ayı bulabilir. NBA in ünlü basketbolcularından Kobe Bryant’ın 2013 te aşil tendonu kopmuş ve basketbol sahalarına dönebilmesi 1 yıl kadar sürmüştü. Mehmet Okur, Kevin Durant, Caner Erkin, David Beckham aşil tendon kopması nedeniyle ameliyat edilen diğer ünlü sporculardan bazılarıdır.

Ortopedi, ortopedi doktoru, ortopedist, ayak bileğinde ağrı,ayak bileği ağrısı, ayak bileği aşil tendon kopması, aşil tendon yırtılması, aşil tendon yaralanması, aşil tendon ameliyatı, aşil tendon cerrahisi, aşil tendon tamiri, aşil tendon onarımı, ameliyatsız aşil tendon tedavisi