Bench Press spor salonlarında en fazla yapılan hareketlerden biridir. Bench press sırasında veya sonrasında omuzda ağrı şikayeti bulunan sporcu sayısı azımsanmayacak düzeydedir. Öncelikle böyle bir durumda, doktor muayenesi ve değerlendirmesi ile problemin ne olduğu araştırılmalıdır.

Bu tip omuz ağrılarının sebeplerini kabaca ikiye ayırabiliriz. Birinci grupta omzu ilgilendiren kas, tendon, bağ gibi anatomik yapılarda hasar mevcuttur. Nadir de olsa,  pektoralis major tendonunun yırtılması gibi ciddi yaralanmalar,  bench press ile görülebilir. AC eklemi (köprücük kemiği ile kürek kemiği arasındaki eklem) ,Rotator Kılıf ve Labrumdaki problemler de bench press hareketinde ağrıya sebep olabilir. Spor dışında günlük aktiviteler sırasında da ağrı görülebilir. Bu gruptaki hastalarda, yırtığın veya yaralanmanın derecesine göre cerrahi tedavi önerilebilir.

İkinci gruptaki  hastalarda omuz eklemi içerisinde veya çevresinde yer alan yapılar sağlamdır. Muayene bulguları ve MRI(emar) görüntüleri normal olabilir. Aşırı yüklenme(overuse), hatalı teknik ve yanlış antrenman programları sonucu gelişen kas imbalansı(dengesizlikleri), ağrı ile sonuçlanabilir. Bench press sırasında yapılan teknik hatalar, omuzda dengesiz yük dağılımına yol açarak eklemde aşırı zorlanmaya sebep olabilir. Deltoid kasının gelişmesi için egzersizler yaparken rotator kılıf kaslarını ihmal etmek, omuz stabilizasyonunda önemli skapula (kürek kemiği) çevresi kaslarını güçlendirmemek sık yapılan bir hatalardır.  Ayrıca göğüs kaslarının gelişimi ile sırt kaslarının gelişimi de dengede olmalıdır. Doğru bir antrenman programı veya fizik tedavi ile çoğu hastada şikayetler gerilemektedir.

İlginizi çekebilir;

Robotik Diz Protezi Ameliyatları

Halluks Valgus(Başparmak Eğriliği) Ameliyatsız Düzelir mi?

Spor öncesi ısınma nasıl olmalıdır?

Ortopedi, ortopedi doktoru, rotator kılıf yaralanması, bankart lezyonu, omuz sıkışma sendromu, omuz ağrısı,kas ağrısı, eklem ağrısı,omzum ağrıyor, omuzda kas yırtığı, omuz sıkışması, donuk omuz, omuz ameliyatları, omuz cerrahisi, omuz artroskopisi, kapalı omuz ameliyatları, bankart tamiri, rotator kılıf tamiri, ameliyatsız omuz hastalıkları tedavisi, antrenman, egzersiz, workout, ağırlık egzersizleri, kardiyo egzersizleri