Dosya 000 4

Halluks Valgus Nedir?  Kimlerde Görülür?

Halluks valgus toplumda sık görülen bir ayak deformitesidir. Kadınlarda daha sık görülür. Ayak başparmağının dışarıya doğru eğrilmesi, yamulması durumudur.

Halluks Valgusun Belirtileri Nelerdir?

Ayak başparmağın tarak kemiği ile birleştiği eklemin iç tarafında şişlik, kemik çıkıntısı(bunyon) görülür. Bu çıkıntı bazen çok ağrılı ve iltihaplı olabilir.

Halluks Valgusun Sebebi Nedir?

Hastalığın gelişmesinde genetik yatkınlık önemli bir faktördür. Dar ve yüksek topuklu ayakkabı kullananımı da hastalığa sebep olan faktörlerdendir.

Halluks Valgusta Hangi Şikayetler Görülür?

En berlirgin şikayet ağrı ve şekil bozukluğudur? Bazı hastalarda ağrı şikayeti bulunmaz. Bazılarında ise halluks valgus şiddetli ağrıya yol açar ve ayakkabı  giymeye engel olabilir. Bu tip hastalar genellikle 1-2 numara büyük ayakkabı seçerek şikayetlerini azaltmaya çalışırlar.

Halluks Valgusta Tanı Nasıl Konulur?

Ortopedi doktorunuz muayene ile tanıyı koyabilir. Tedavi planlaması için direk grafi (röntgen filmi) gereklidir. Röntgen filmi üzerinde birtakım ölçümler yapılarak tedavinin çeşidine  karar verilir.

Halluks Valgus Nasıl Tedavi Edilir?

Hastalığın başlangıç aşamasında ameliyat dışı tedaviler uygulanır. Hastaya rahat ayakkabı giymesi önerilir. Gece ateli ve kemik çıkıntısını destekleyen koruyucu pedler ağrının azaltılması için kullanılabilir.

Halluks Valgusta Ameliyatsız Tedavi Mümkün müdür?

Parmak arası halluks valgus makarası, gece ateli, halluks valgus egzersizleri gibi uygulamalar şikayetlerin azaltılmasına yardımıcı olabilir. Ancak kemik deformitesinin (kemikte şekil bozukluğunun) düzeltilmesi için ameliyat tedavisi gerekmektedir. Bu hastalık ile ilgili çok sayıda ameliyat tekniği bulunmaktadır. Hastalığın tipi ve oluşma sebebi ,hastanın yaşı ,ayak yapısı gibi birçok faktör cerrahi şekline karar verilirken göz önünde bulundurulur.

Halluks Valgus Ameliyatında Hangi tip Anestezi Uygulanır?

Spinal anestezi(belden uyuşturma) veya genel anestezi uygulanabilir.

Halluks Valgus Ameliyatı Ne Kadar Sürer?

Yapılan işlemlere bağlı olarak değişmekle beraber ortalama amaeliyat süresi  1 saattir.

Halluks Valgus Ameliyatı Sonrası Hastanede Kalış Süresi Nedir?

Ameliyat sonrası 1 gece gece hastanede kalmak gerekmektedir

Op.Dr.Ali Tufan Pehlivan’a ücretsiz online danışabilirsiniz.

Ortopedi, ortopedi doktoru, ortopedist, ayakta ağrı, ayakta şekil bozukluğu, ayakta kemik çıkıntısı, ayakta kemik büyümesi, halluks valgus,ayak cerrahisi, ayak ameliyatları, halluks valgus ameliyatları, kemik düzeltme ameliyatları