Ülkemizde son yıllarda kayağa bağlı spor yaralanmalarının sayısı artmaktadır. Başta diz (ön çapraz bağ, iç yan bağ yaralanmaları) olmak üzere,  omuz , ayak bileği ,elin  baş parmağı da kayakta sıkça zedelenenen eklemlerdir.

Peki kayağa bağlı yaralanmalardan uzak durmak için ne yapmalıyız?

-Öncelikle fiziksel kondisyonunuz yüksek olmalı. Vücudunuzun esnekliği , denge yeteneği ve kuvveti kayak için yeterli düzeyde olmalıdır. Bütün bir sene boyunca spordan uzak duran tatilcilerde kayak, maalesef sakatlıklar ile sonuçlanabilir. Düzenli spor yapamayanlar, kar tatillerinden önce , en azından birkaç hafta süre ile vücutlarını bu spora egzersizlerle hazırlamalıdır. Orta ve ileri düzeyde kayakçılar, programlarına uygun fitnes hareketlerini eklemelidir.

-Kayak öğrenirken eğitim alınmalıdır. Doğru teknik ile kayak yapmak  sakatlanma riskini azaltır.

-Kayak malzelemeri vücuda uygun ve kaliteli seçimelidir. Tüm ekipmanların önemli olsa da  kayak botunu kayağa bağlayan aparatın düzgün çalıştığından emin olun. Bu bağlama aparatı; kaza anında, botun kayaktan ayrılmasına izin vererek ciddi sakatlıkları önleyebilir.

-Kayağa başlamadan önce  ısınmayı ihmal etmeyin.

-Seviyenize göre pist seçin.

-Kaslarınız yorulunca dinlenmeyi ihmal etmeyin. Günün sonunda kas yorgunluğu ve aşırı yüklenmeye bağlı sakatlık riskinin arttığını unutmayın.

Ortopedi, ortopedi doktoru,ortopedist,ön çapraz bağ yırtığı ,menisküs yırtığı, spor yaralanmaları,diz artroskopisi, diz ağrısı, dizim ağrıyor, diz cerrahisi, diz ameliyatları, ameliyatsız diz hastalıkları tedavisi, omuz artroskopisi, omuz ameliyatları, omuz cerrahisi, ameliyatsız omuz hastalıkları tedavisi , kayak, snowboard, kış sporları