Kondromalazi patella diz ağrısının en sık sebeplerindendir. Dizde kıkırdak yumuşaması olarak da bilinir. Orta yaş kadındınlarda, ve sporla uğraşan(koşucu, bisikletçi, futbolcu) gençlerde daha sık görülür. Obezite hastalık için risk faktörüdür. Pes planus (düz tabanlık) gibi ayak problemleri de dizlere binen yükü arttırarak  hastalığa sebep olabilir. Ağrı genellikle , dizi bükerken, çömelirken, merdiven inip çıkarken, yokuş inerken ya da uzun süre oturduktan sonra ayağa kalkınca meydana gelir. Ağrı ile beraber krepitasyon (çıtırdama,sürtünme sesi) bulunabilir.

Kondromalazinin kelime anlamı “ kıkırdağın  hastalığı” dır. Diz kapağının arkasındaki kıkırdak dokuda yumuşama, yıpranma, bozulma söz konusudur. Diz çevresindeki kaslarda imbalans ve güçsüzlük , diz mekaniğinde yapısal kökenli veya sonradan gelişen bozukluk (patello-femoral eklem uyumsuzluğu), diz kapağının anormal pozisyonu hastalığa sebep olabilir.

İyi tedavi edilmediğinde hastalardaki diz ağrıları uzun süreler boyunca azalmayabilir. Tedavide öncelikle cerrahi dışı yöntemler uygulanır. Diz çevresi ve uyluk (quadriseps) kaslarının güçlendirilmesi ve uyumlu çalışması için egzersiz tedavileri uygulanır. Ağrının aniden şiddetlendiği (akut ) durumlarda, istirahat, buz tedavisi, ağrı kesiciler kullanılabilir. Patellanın(diz kapağının) anatomik yerleşiminde bozukluk , alt ekstremitedeki( uyluk ve bacak) dizilim bozukluklarında ortopedik ameliyatlar gerekebilir.

Ortopedi, ortopedi doktoru, ortopedist, gonartroz, dizde kireçlenme, kıkırdak, diz ağrısı, dizim ağrıyor, diz cerrahisi, diz ameliyatları, ameliyatsız diz hastalıkları tedavisi, diz önü ağrısı, kondromalai patella