El bileğini yukarı doğru kaldıran (ektansör) ön kol kasları, dirseğin dış kısmında yer alan  lateral epikondil isimli kemik bölgesine yapışır. Kas-tendonun kemikle birleştiği bu bölgedeki dejenerasyona(yıpranma, bozulma) ‘Lateral Epikondilit’ diğer adıyla ‘Tenisçi Dirseği’ denilir.

Toplumda sık görülen bir rahatsızlıktır. Özellikle orta yaş grubunda ortaya çıkar. Tenis oynayanlarda sık görülmesi sebebi ile tenisçi dirseği olarak adlandırılmaktadır. Fakat el bileğini zorlamalı işlerle uğraşan meslek(marangoz, boyacı, kasap, tamirci vs.) gruplarında da sık görülür. Ev işleri ile çok uğraşan ev hanımlarında da görülme sıklığı fazladır. Ağrı genellikle günler aylar içerisinde yavaş yavaş artar ve dirseğin dış kısmında görülür. Elin kavrama ve sıkma kuvvetinde azalma yapabilir. Çaydanlık gibi bir ağırlık kaldırırken bile ağrı şiddetlenebilir. Tenisçilerde özellikle  topa backhand tekniği ile vururken ağrı artabilir. Antrenmanlardan sonra belirgin hale gelebilir.

Hekim tanıyı genellikle muayane ile koyar. Başka durumlardan şüphelenildiği zaman düz grafi(röntgen filmi) ve MRI(emar) isteyebilir. Hastaların çoğunluğu ameliyat dışı tedaviler ile iyileşir. Şikayetlerin gerilemesi için istirahat, buz tedavisi ,ağrı kesiciler, fizik tedavi(esnetme ve güçlendirme egzersileri) önerilebilir. Dirsek bandı kullanılabilir. Uygun hastalarda kortizon veya PRP enjeksiyonları yapılabilir. Şikayetleri 6-12 dır devam eden ve ameliyat dışı tedaviler uygulandığı halde iyileşemeyen hastalarda cerrahi tedavi düşünülür.

Anahtar Kelimeler:

ortopedi, ortopedi doktoru, ortopedist, tenisçi dirseği , lateral epikondilit, dirsek ağrısı, dirseğim ağrıyor, dirsek enjeksiyonu, dirsek ameliyatları, dirsek cerrahisi, ameliyatsız dirsek  ağrısı tedavisi