Omuz eklemi anatomisi, pim üzerinde duran golf topuna benzer. Top-yuva şeklindedir. Glenoidin (yuva) hacmi, humerus başına (kol kemiği) göre küçüktür. Bu özellik sebebi ile omuz eklemi, vücuttaki en hareketli ve aynı zamanda en sık çıkan eklemdir. Direk darbe(spor esnasında) veya açık kol üzerine düşme ile omuz çıkabilir. Omuzu çıkan hastada, ani ve  şiddetli ağrı olur. Kolunu kaldıramaz. Omuz bölgesinde boşluk, şekil bozukluğu(apolet belirtisi) gözlemlenebilir. Tedavide, omuz çeşitli manevralar ile redukte edilir(yerine oturtulur). Genç hastalarda omuz çıkıkları tekrarlama eğilimindedir. Tekrarlayan omuz çıkığı bulunan hastalar genellikle ameliyat ile tedavi edilir. Omuz ekleminde yumuşak doku ve kemik hasarına göre ameliyat tipine karar verilir. En sık yapılan işlem kapalı yöntemle artroskopik tamirdir. Ameliyat ile eklem yuvasının (glenoid) etrafını çevreleyen labrum adında kıkırdak benzeri yapı onarılır(Bankart Tamiri). Ameliyat sonrası fonksiyonel aktivitelere dönüşün tam olarak sağlanması için fizik tedavinin önemi büyüktür. Sağlıklı günler dilerim

Ortopedi, ortopedi doktoru, rotator kılıf yaralanması, bankart lezyonu, omuz sıkışma sendromu, omuz ağrısı,kas ağrısı, eklem ağrısı,omzum ağrıyor, omuzda kas yırtığı, omuz sıkışması, omuz impingement sendromu, donuk omuz, omuz ameliyatları, omuz cerrahisi, omuz artroskopisi, kapalı omuz ameliyatları, bankart tamiri, rotator kılıf tamiri, ameliyatsız omuz hastalıkları tedavisi