Diz 5b

Robotik Diz Protezi Ameliyatları

Diz protezi, gonartroz (dizde kireçlenme) hastalarında uygulanan, metal (çoğunlukla krom-kobalt) ve polietilenden (bir çeşit dayanıklı plastik) oluşan yapay diz eklemi implantıdır. Diz protezi ameliyatlarında, aşınmış kıkırdak ve kemik parçaları çıkartılarak protez yerleştirilir. Diz protezi sonrası hastaların ameliyattan fayda görebilmesi ve protez ömrünün uzun olabilmesi için, kemik kesilerinin doğru yapılması, implantların uygun pozisyonda yerleştirilmesi ve eklem çevresindeki yumuşak doku dengesinin sağlanması gereklidir. Robotik diz protezi cerrahisi sistemleri, ameliyat sırasında hastaya ait diz anatomisinin 3 boyutlu haritasını çıkararak, hastanın kemik yapısına uygun protezin hatasız olarak yerleştirilmesine yardımcı olur.

Robotik Diz Cerrahisini Robotlar mı Yapar?

Hayır. Robotik diz cerrahisi ortopedi doktorları tarafınca yapılır. Robotik diz protezi sistemleri, hastaya özgü ameliyat planlamasının hatasız olarak yapılmasını amaçlar.

Robotik Diz Protezi Ameliyatları Nasıl Yapılır?

Robotik teknoloji ile ameliyat yapılacak dizin, boyutlu sanal modeli çıkartılır. Hastanın anatomisine özgü ameliyat planlaması sanal modele göre yapılır. Ameliyat planı robota yüklenir. Ameliyatı yapan cerrah(ortopedi doktoru) robotik el aletini kullanarak , ameliyat planına uygun şekilde protezin yerleştirilmesini sağlar.

Robotik Diz Protezinde Kullanılan İmplantların Özelliği Nedir?

Robotik diz cerrahisinde uygulanan diz protezi implantları ile standart diz protezi ameliyatlarında kullanılan implantlar aynıdır. Robotik sistem, ameliyatın planlanması ve uygulanmasında cerraha yardımcı olur.

Robotik Diz Protezinin Avantajları Nelerdir?

Robotik diz cerrahisinin en büyük avantajı; implantların ,ameliyat öncesi planlamaya göre uygun pozisyonda yerleştirilmesine olanak sağladığı düşünülmektedir. Bilimsel çalışmalarda; ameliyat sonrası ağrının daha az olduğu, erken fonksiyonel rehabilitasyona geçilebildiği, hastanede kalış sürelerinin daha kısa olduğu bildirilmiştir. Ancak orta ve uzun dönem sonuçlarının standart diz protezleri ile aynı olduğunu bildiren çalışmalar da mevcuttur.

Diz Protezi Ne Zaman Yapılmalıdır?

Ameliyat dışı tedavilerin yetersi kaldığı, ileri evre gonartroz(kireçlenme) hastalarında total diz protezi uygulanabilir.

Kronik Hastalığı olanlar Diz Protezi Olabilir mi?

Kronik hastalığı olan hastalar ameliyat olmalarına engel bir durum yok ise anestezi hekimlerinin değerlendirmesi sonrası ameliyat olabilirler.

Kilolu (Obez) Hastalarda Diz Protezi Yapılabilir mi?

Obez hastalar diz protezi ameliyatı olabilirler. Ancak ameliyat sonrası komplikasyon oranı obez hastalarda daha yüksektir. Ameliyat öncesi dönemde kilo vermeleri önerilmektedir.

İleri Yaş Hastalarda Diz Protezi Yapılabilir mi?

Gonartroz(dizde kireçlenme) sıklıkla ileri yaş grubunda görülen bir hastalıktır. Diz protezi ameliyatları çoğunlukla 60-80 yaş hastalara uygulanmaktadır.

Diz Protezi Ameliyatlarında Anestezi Nasıl Uygulanır?

Genel anestezi, spinal veya epidural anestezi(belden uyuşturma) ile ameliyat yapılabilir.

Diz Protezlerinin Ömrü Ne Kadardır?

Doğru cerrahi teknik ve modern tasarımlar ile diz protezlerinin ömrü, günümüzde 20 yıl ve üzerine çıkabilmektedir.

Robotik Diz Protezi Ameliyatının Fiyatı Nedir?

Robotik Diz protezi ameliyatları, standart diz protezi ameliyatlarına göre ek maliyet gerektirir . Ayrıntılı bilgi  için  Op.Dr. Ali Tufan Pehlivan’a danışabilirsiniz.

Op.Dr. Ali Tufan Pehlivan

Diz 5c

Anahtar  Kelimeler

Robotik diz protezi, robotik diz cerrahisi, kireçlenme, gonartroz, dizim ağrıyor, ortopedi doktoru, ortopedist, ortopedi uzmanı