Çocuk 6c

Serebral Palsi Nedir?

Serebral palsi Nedir? ‘Spastik engel’ olarak da bilinen Serebral Palsi ilerleyici özellikte olmayan nörolojik bir hastalıktır. Hastalığın sebebi tam olarak bilinmemektedir. En sık sebebinin, doğum sırasında veya bebeklik döneminde beyinin oksijensiz kalması sonucu gelişen kalıcı beyin hasarı olduğu düşünülür. Vücut hareketleri ve denge etkilenir. Serebral palsili (spastik engelli) bebeklerde başını tutabilme, desteksiz oturabilme ve yürüme gecikmesi görülür. Kaslarda spastisite ve güçsüzlük bulunur. Uzamış spastisiteye bağlı eklem kontraktürleri (eklemde sertlik ve hareket kısıtlılığı) görülebilir.

Serebral Palsinin Tedavisi Nedir?

Tam tedavisi mümkün olmayan bir hastalıktır. Tedavi semptomlara yöneliktir. Spastisitenin azaltılması, yürüme , vücut dengesinin sağlanması, motor becerilerin (kas kullanım becerileri) arttırılmasına yönelik fizik tedavi uygulanmalıdır. Hastalığın derecesine göre; yumuşak doku gevşetmeleri, tendon(kiriş) uzatma veya transferi, deformitelere yönelik kemik ve eklem düzeltmeleri gibi ortopedik ameliyatlar gerekli olabilir.
Aileler bebeklerinin gelişimlerini dikkatle takip etmelidirler. Bebeğin nörolojik gelişimi(başını tutma, desteksiz oturma, yürüme vs) ile ilgili bir anormallik farkettiklerinde vakit kaybetmeden çocuk hekimine başvurmaları gerekmektedir. Serebral palsi tanısı alan hastaların ortopedi doktoru tarafından değerlendirilmesi gereklidir. Erken tanı ve tedavi ile hastaların fonksiyonel kapasitelerinin arttırılması hedeflenir.

Çocuk 6cc

Çocuk ortopedisi, çocuk ortopedisi doktoru,

ortopedi, ortopedi doktoru, ortopedist

online ortopedi, online ortopedi doktoru,