Ortopedi Doktoru

Sporun sağlığa birçok faydaları var. Ancak spor yaparken sağlığınızı bozmanız da mümkün. Sporla ilişkili ortopedik yaralanmalar, sakatlanmalar azımsanmayacak düzeydedir. Bu durumun bir çok sebebi olsa da bu yazımızda, “antrenman öncesi ısınma” ilgili bilgi vereceğiz. Diğer sebepler ile ilgili yazılar ilerleyen zamanda eklenecektir.

Isınmanın amacı vücudu fiziksel ve zihinsel olarak spora hazırlamaktır. Hafif aerobik egzersizler ile ısınmaya başlanabilir. Vücut sıcaklığı arttırılması, kasların ve yumuşak dokuların esnekliğinin kazanılması hedeflenmelidir.

Esneme hareketleri dinamik ve statik olarak ikiye ayrılabilir. Dinamik esneme hareketlerinde hedeflenen kas grubu hızlı ve kısa aralıklar ile esnetilir. Statik esnemede ise vücut, belli bir esneme hareketinde 20-40 saniye süre ile sabit kalır. Kasların esneyerek boyunun uzatılması hedeflenir. Son yıllarda dinamik esnemenin statik  esneme hareketlerine göre sakatlıkların azaltılması ve spor performansının arttırılmasında daha etkili olduğu görüşü yaygınlaşmıştır.

Spor öncesi ısınmaya ayıracağınız  5-15 dakikalık süre, spora bağlı sakatlanma riskinizi azaltacaktır.

İlginizi çekebilir

Bench press sonrası omuz ağrısı

Squat dizler için zararlı mıdır?

Postural kifoz(kamburluk) nedir?

 

 

Anahtar kelimeler

Ortopedi, ortopedi doktoru,ortopedist, spor yaralanmaları,diz artroskopisi, diz ağrısı, dizim ağrıyor, diz cerrahisi, diz ameliyatları, ameliyatsız diz hastalıkları tedavisi, omuz artroskopisi, omuz ameliyatları, omuz cerrahisi, ameliyatsız omuz hastalıkları tedavisi basketbol, futbol, voleybol, koşu, egzersiz, antrenman, spor

 

Call back