Squatın kelime anlamı ‘çömelmek’tir. Öncelikle bacak ve kalça olmak üzere bir çok kas grubunu çalıştıran en faydalı egzersizlerinden birisidir. Antrenman programlarına squatın eklenmesi kas yapımını ve atletik performansı arttırır. Ciddi oranda kalori yakımına yardımcı olur. Yürümek, merdiven çıkmak, çömelmek, ağırlık taşımak gibi  günlük yaşam aktivitelerinin de daha kolay yapılabilmesini sağlar.

Squat sırasında veya sonrasında diz ağrısı şikayetleri azımsanmayacak düzeyde sık görülür. Squat ile artan diz ağrısı çoğunlukla iki sebebe bağlıdır

-Hatalı teknik veya aşırı yüklenme

-Altta yatan diz içi patolojiler(meniskus yırtığı, bağ yaralanması, kıkırdak hasarı vs)

Bu ikisinin ayrımının yapabilmesi  için hekim değerlendirmesi şarttır. Squat sonrası diz ağrıları çoğunlukla hatalı teknik ve aşırı yüklenmeye bağlıdır. Squat; doğru yapıldığında, diz sağlığı için çok önemli olan quadriceps kaslarının geliştirilmesine katkı sağlamaktadır. Bu yüzden,  dizde ağrısı başka bir sebebe bağlı değilse (meniskus yırtığı, kıkırdak lezyonu vs), squat hareketini tamamen bırakmak yerine, bir süre ara vermek veya alternatif egzersizlere geçmek daha doğru olacaktır.

Op.Dr. Ali Tufan Pehlivan

İlginizi çekebilir:

Robotik Diz Protezi Ameliyatları

Halluks Valgusta(Baş Parmak Eğriliği) Ameliyatsız Tedavi Mümkün mü?

Bench press sonrası omuz ağrısı

Spor öncesi ısınma nasıl olmalıdır?

Postural kifoz(kamburluk) nedir?

Ortopedi, ortopedi doktoru,ortopedist, kıkırdak, ön çapraz bağ yırtığı ,diz instabilitesi, menisküs yırtığı, spor yaralanmaları,diz artroskopisi, diz ağrısı, dizim ağrıyor, diz cerrahisi, diz ameliyatları, ameliyatsız diz hastalıkları tedavisi, basketbol, futbol, voleybol, koşu, egzersiz, antrenman, spor,squat